Sibbo institut: FAQ – Frågor som ofta frågas

Frågor och svar

Hur återbetalas kursavgiften ifall jag annullerar min kursplats?

  • Meddela ditt kontonummer genom att sända e-post till sibbo.institut@sibbo.fi eller ring till kundtjänsten som har öppet må – to 10.00 – 11.30 och 12.00 – 14.00 tel. 0923536004

 

När får jag betalningslänken till vårens kurser?

  • Betalningslänken skickas till alla kursdeltagare när kursen inletts. Man kan be betalningslänken tidigare genom att kontakta kundtjänsten.


Kan jag betala en del av kursavgiften med Smartum sedlar?

  • Ja, det kan du göra, ta kontakt med kundtjänsten så delas kursavgiften upp i två rater.

 

Hur gör jag när jag har betalat med Smartum Pay och ändå fått en pappersfaktura?

  • Ta kontakt med kundtjänsten endera via e-post eller telefonsamtal.


Är Trettondagen och Skärtorsdagen kursdagar?

  • Undervisning ordnas inte under kyrkliga helger eller dagen före helgafton.

 

Jag kan inte delta nästa vecka, behöver jag meddela min frånvaro till läraren?

  • Frånvaro behöver inte meddelas läraren eller kundtjänsten.

 

Jag behöver få tag på läraren som håller kursen, kan jag få hens telefonnummer eller e-post?

  • Lagen om datasekretess förbjuder oss att dela lärarens kontaktuppgifter ifall inte läraren gett sitt medgivande. Vi kan förmedla era kontaktuppgifter till läraren och be hen ta kontakt med dig.

 

Kan jag anmäla mig till Sibbo instituts kurser trots att jag bor i Vanda?

  • Till Sibbo instituts kurser är alla kursdeltagare välkomna oavsett vilken deras hemkommun är.

 

Kan andra än Sibbobor få studiesedlar?

  • Studiesedlarna är tyvärr endast avsedda för invånare i Sibbo.

 

Måste man betala vårens kursavgift redan på hösten?

  • Vårens kurser betalas inte på hösten med undantag för några längre kurser som tex. musikkurserna.


När kommer pappersfakturan?

  • Vi börjar skicka ut pappersfakturorna på hösten v.43 och på våren v.9.

 

Kan man flytta framåt förfallodagen på pappersfakturan?

  • Vid behov ja, kontakta kundtjänsten.

 

Jag fick ingen bekräftelse av min kursanmälan eller betalningslänk till min e-post, vad ska jag göra?

  • Kolla skräpposten på din e-post angående kursanmälningen. Betalningslänken kan du be från institutets kundtjänst innan pappersfakturorna börjar sändas ut.

 

Jag har ett e-Faktura avtal med Sibbo kommun, behöver jag meddela om det till er?

  • Ja, det behöver du göra.

 

Hos er kan man använda Smartum. Vilka andra motionssedlar kan man betala med?

  • Hos oss fungerar Smartum, Smartumpay, Edenred, Eazybreak och E-pass.