Invånarna berättar: ”Livet i Sibbo är exceptionellt gemenskapligt”
22.06.2026 kl. 15:01
”Livet i Sibbo är exceptionellt gemenskapligt. Det syns i små möten och i att människor hälsar på varandra – även främlingar.”
I den nya artikelserien står invånarna i tur att berätta om hur vardagen i Sibbo ser ut och varför just de trivs här. I seriens andra artikel intervjuas Riitta Nissinen, som flyttade till Sibbo år 2008 inför sin pensionering. Livet i Östanåparken i Nickby, i det tidigare mentalsjukhusområdet, är gemenskapligt, naturnära och funktionellt.