Sibbo kommuns nya inneluftsanvisning har nu publicerats

Den nya inneluftsanvisningen presenterar hur inneluftsprocessen framskrider och ur synvinkeln för olika roller, såsom kommuninvånare och personal. I anvisningen har vi samlat ihop information om kommunens riktlinjer för utredning av inneluftsärenden, symptomenkäter, användning av tillfälliga lokaler, myndighetsinspektioner samt kommunikation i inneluftsärenden.

Kundbetjäningschef Henna Salminen inom Lokalitetsförvaltningen berättar att i anvisningen finns praxis som Sibbo kommun har utnyttjat redan under flera år.

– Med hjälp av dem har vi kunnat lösa inneluftsärenden på ett lyckat sätt i flera fastigheter. För tillfället är situationen med inneluftsärenden i kommunens fastigheter allmänt taget på en mycket god nivå, säger Salminen.

Mer information om inneluftärenden hittar du på kommunens webbplats på adressen https://www.sipoo.fi/sv/tjanst/inneluftsfragor/. Dessutom har kommunen publicerat på samma sida utöver kommunens inneluftsanvisning även en anvisning om inomhusklimat för kommunens personal.

Länkar:

Information om inneluftsärenden på kommunens webbplats

Sibbo kommuns inneluftsanvisning

Anvisning om inomhusklimat för kommunens personal

 

Senast uppdaterad 24.11.2025