Oma asiointi henkilöasiakkaille

Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava, jossa voit verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla tunnistautuneena

  • ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi
  • aloittaa tai päättää työnhakusi, muuttaa työnhakutietojasi tai vain katsella niitä
  • tehdä Työelämätutkan ja arvioida työn tai koulutuksen löytämiseen vaikuttavia tekijöitä
  • hyväksyä TE-toimiston kanssa laaditun suunnitelmaluonnoksen, tarkastella suunnitelmassa sovittuja tehtäviä ja kertoa mitä olet tehnyt
  • katsella annettuja työvoimapoliittiisia lausuntoja, vastata selvityspyyntöihin ja seurata, miten selvityksesi käsittely etenee
  • kertoa, saitko TE-toimiston sinulle tarjoaman työn
  • tarkastaa, mihin mennessä sinun on haettava sinulle tarjottuun työvoimakoulutukseen
  • etsiä sopivia työvoimakoulutuksia, hakea koulutukseen ja seurata, miten valintaprosessi etenee
  • hakea starttirahaa ja seurata, miten hakemuksesi käsittely etenee sekä hakea starttirahan maksatusta
  • jättää yhteydenottopyynnön omaan TE-toimistoosi.

Palveluajat