Uutiset
Terveyskeskuksen puhelinajanvaraus on ruuhkautunut
Ajanvarausta on kehitetty paremmin potilaan kokonaistilannetta huomioivaksi. Lääkäriä konsultoidaan aina ajanvarauksien yhteydessä ja valmistellaan vastaanotolle tuloa mahdollisimman hyvin. Lääkäri arvioi hoidon tarvetta ja kiireellisyyttä. Tämä pidentää puhelujen kestoa jonkin verran ja lisää viivettä vastaamisessa.
Uuden toimintamallin hyödyt kuitenkin näkyvät jo. Osaa potilaista on voitu auttaa heti puhelimitse eikä vastaanottokäynnille ole ollut tarvetta. Päivystyksen kuormitus on selkeästi vähentynyt. Potilaiden odotusajat päivystyksessä ovat lyhentyneet. Myös jono kiireettömälle lääkärin vastaanotolle on lyhentynyt.
Puhelinajanvarauksen takaisinsoittojärjestelmässä on erillinen linja kiireellistä hoitoa vaativille oireille ja sairauksille. Siihen vastataan aina mahdollisimman pian saman päivän aikana.
Kiireettömissä puheluissa odotusaika takaisinsoitoissa voi venyä pariin päivään. Koronarokotusten ajanvarauksella on oma linjansa, jonka takaisin soittoihin vastataan parin päivän sisällä.
Pahoittelemme ruuhkaa ja teemme parhaamme hoitaaksemme tilanteen mahdollisimman hyvin!
Viimeksi muokattu 14.12.2021